Met beide voeten aan land :-) - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Elise Prins - WaarBenJij.nu Met beide voeten aan land :-) - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Elise Prins - WaarBenJij.nu

Met beide voeten aan land :-)

Blijf op de hoogte en volg Elise

05 September 2015 | Bonaire, Bonaire

Mijn vierde dag is alweer een feit n het zonnige Bonaire. Dinsdagavond ben ik lokale tijd 18.35 aangekomen op Flamingo Airport. Wat ik niet ga vergeten is het moment dat je uit het vliegtuig stapt, je droom waar je zo lang naar hebt geleefd is dan ineens echt werkelijkheid geworden. Dat is een hele gekke gewaarwording. Het vliegen zou voor mij absoluut niet de reden zijn waarom ik terug ga naar Nederland, ik heb namelijk behoorlijk last gehad van hoofdpijn en misselijkheid, voor een vlucht van 10 uur is dat aardig afzien. Gelukkig werd ik op gehaald door mijn stagebegeleider bij het vliegtuig en bracht hij mij naar mijn huisje.
Ik woon in een huisje op het terrein van mijn stage plek wat eind dit jaar waarschijnlijk wordt gebruikt voor een project voor mensen die terug keren uit de gevangenis naar de maatschappij. Op dit moment woon ik er alleen, en vergeleken bij mijn kamer in Ede van 8m2 woon ik nu in een enorme villa haha. Ik zal bij het verslag een foto toevoegen van mijn huisje.

De eerste nacht heb ik goed geslapen, ik lag om 20.00 al in mijn bedje en ben die nacht maar 2 keer wakker geworden. Zoals velen van jullie weten ben ik een enorme luie tak als het gaat om uitslapen. Ik kan genieten van mijn bed tot laat in de middag. Geloof me, hier ben ik tot nu toe elke dag om 5uur al klaar wakker. Dan ga ik er maar uit om te douchen en te ontbijten. Overigens de eerste keer werd ik wakker door een haan die onder mijn raam moest gaan kraaaien. Gelukkig ben ik de haan die ochtend niet meer tegen gekomen.

Woensdag en donderdag heerlijk met Lisette (vriendin van mij die in Bonaire woont) het eiland verkent. Van een collega van mij die nu in Nederland zit mag ik de auto lenen voor 3 weken. Dat is ideaal want hier op Bonaire is geen ov en fietsen is echt voor de diehards met die hitte. De wegen hier zitten vol kuilen, scheuren en hobbels, zeker s'avonds als het donker is moet je goed uitkijken waar je rijdt, ook omdat de ezels dan ineens midden op de weg kunnen staan. Mensen toeteren hier de hele dag naar elkaar. Dat is soms gewoon de random begroeting naar elkaar.
Hier rijden is heel anders dan in Nederland, je hebt alleen maar voorrang als je op een doorgaande weg rijd. Dus rechts hoef je nooit voorrang te geven. Alsook dat je geen gordel om hoeft en de auto's niet APK gekeurd worden. Zolang een auto rijd kan je er in rond tuffen.

Ook alvast mijn eerste duik in de Caribbische zee genomen. Dat vond ik echt spectaculair aangezien het leek alsof ik in een aquarium zwom. Op een gegeven moment was ik omgeven door een hele school vissen die langs mij heen zwom. Adembenemend onder water!!


Even een paar leuke feiten op een rijtje:

Wist je dat..

--> er in Bonaire de meeste douchejes koud water hebben?
--> je in Bonaire geen gordel hoeft te dragen?
--> je in Bonaire geen stoplichten hebt?
--> in Bonaire je betaald met dollars?
--> in Bonaire al voor 20 dollar een driekwart volle tank hebt?
--> ezels en geiten hier gewoon los op de weg lopen?
--> het al om 19.00 donker is?
--> de boodschappen 40% duurder zijn dan in Nederland?
--> het eiland 40 km lang is en op z'n breedst 12 km?
--> het eiland de vorm heeft van een Boemerang?
--> Venezuela 80 km ligt ten zuiden van Bonaire ?
--> Er een Albert Heijn zit met Nederlandse producten?

  • 05 September 2015 - 00:18

    Kristel :

    Lieve Elise,
    Heerlijk hoe je alles zo beleeft. Geniet ervan!
    Heel herkenbaar allemaal en ik zie het helemaal voor me.
    Super leuk die weetjes!!
    Heel veel zegen meis.
    Liefs

  • 06 September 2015 - 12:55

    Mama Andrea:

    Ha Elise,
    We kijken naar de zelfde zon!
    We genieten samen van de aarde.
    We genieten van de almacht in de natuur.

    Kijk uit voor de stenen daar op Bonaire. De rotsen zelf stralen iets krachtig uit.
    Ezels kunnen ook in de weg lopen. Het zijn prachtige dieren als je hun spirit leert kennen.
    Hanen kraaien vroeg in de ochtend. Het geeft de tijd aan wanneer je nog even kan omdraaien in je bed.

    Wie ver reist kan veel verhalen.

    Veel liefs Mama

  • 16 September 2015 - 19:23

    Hedzer:

    Beste Elise,

    verrassend om je vanmiddag tijdens het skypen met Jan-Willem (CHE) te zien. Ik wens je een goede en gezegende tijd toe bij Krusada en mogelijk komen we elkaar nog tegen.
    (ben van 1-6 oktober op Bonaire)

    vriendelijke groeten, Hedzer van der Kooi (CHE)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 7406

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 24 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: